dinsdag 21 oktober 2008

Favoriete podcasts


Ik luister veel naar podcasts. Het begon rond 2001, ik luisterde toen tijdens mijn "commute" van New York naar New Jersey veel naar de wereld omroep (RNW). Dit kon je toen nog niet downloaden, laat staan automatisch via RSS. In die tijd was alles "streaming". Voordat ik naar huis ging startte ik de dagelijkse audio stream van de RNW met het volume op nul. Als de hele uitzending gebufferd was, zette ik de speler terug naar het begin en liet hem afspelen. Met de laptop in de rugzak en de oortelefoontjes in luisterde ik zo wandelend door New York naar het Nederlandse nieuws. In het voorjaar van 2005 ontdekte ik podcasts en RSS feeds en dat heeft mijn media consumptie patroon dramatisch veranderd. Tegenwoordig luister ik bijna niet meer naar de radio. De programma's waar ik nu naar luister kunnen grofweg worden ingedeeld in een paar categoriën:

Business:
- 43 Folders (pod-fading?)
-
AMA Edgewise
- BNR Nieuwsradio
- FIR
- Killer Innovations (pod-fading?)
- Knowledge at Wharton
- Lean Manufactoring
- Lean Blog Podcast
-
Manager Tools
-
Peter Day's world of buisiness
-
The advanced selling podcast

Technologie:
- Bootcamp
- Buisiness Week
- IT Conversations
- Security Now (TWIT)
- Radio Online TROS

Wetenschap:
- BASF
- Discovery
- Hoezo Radio
- Science Times
The Science Show (ABC)- Noorderlicht

Sociale zaken:
- A world of possibilities
- All in the mind (ABC)
- Open Source Radio
- TED Talks
- VPRO OVT

Geen opmerkingen: