woensdag 22 oktober 2008

Manager Tools

Gisteren liet ik een overzicht zien van podcasts waar ik veel naar luister. Vandaag wil ik iets dieper ingaan op één van deze podcasts. Het is de Manager-Tools podcast.

Dit is een Amerikaans programma met veel zinvolle basis zaken zoals het houden van wekelijkse één-op-één besprekingen met de medewerkers en het plannen van de werkzaamheden.

Je merkt wel dat Mark Horstman en Mike Auzenne beide zijn opgeleidt aan de Amerikaanse militaire academie "West Point". Er wordt in mijn optiek te veel uit gegaan van een top-down methode en er wordt te weinig aandacht gegeven aan een kritische analyse van de situatie en het begeleiden en uitdagen van de medewerkers om ook hen kritisch naar de eigen werksituatie te laten kijken.

Maar omdat de podcast zoveel andere belangrijke zaken bespreekt blijft dit een van mijn favoriete programma's en neem ik de top-down aanpak graag voor lief.  

Geen opmerkingen: