woensdag 5 november 2008

Podcasts abonneren


Voor Podcasts (meestal een soort radio programma's) kun je ook RSS
feeds gebruiken. Dit is soms wat verwarrend want de zelfde RSS techniek om de headlines van berichten te lezen, wordt nu gebruikt om nieuwe podcasts van jouw favoriete programma's te vinden en die automatisch voor je te downloaden.

Enkele Podcast ontvangers
iTunes Ik gebruik zelf geen iTunes
Juice Oud en vertouwd voor mij en werkt prima met de iRivers
Ziepod Een nieuwe veelbelovende telg

Wat gebruik ik zelf?
Ik ben zelf in 2005 begonnen met de voorloper van Juice en gebruik Juice nog steeds. Het fijne aan Juice is dat ik scripts kan gebruiken zodat ik alle bestanden naar een tijdelijke directory kan sturen vanwaar ik ze eerst door mp3Gain haal (in een batch script) zodat alle programma's ongeveer even luid klinken tijdens het afspelen. Als speler gebruik ik (meerdere) iRivers. Het ideale aan de iRiver vind ik de gewone AA-batterij. Batterijtje leeg? Gewoon een nieuwe (oplaadbare) batterij erin en doorluisteren terwijl de lege batterij opgeladen wordt.

Bedrijven beginnen nu steeds meer gebruik te maken van de mogelijkheden van Podcasts en Vidcast (portable video) voor trainingen, bijscholingen en informatiedeling. De medewerker kan dan b.v. tijdens de autorit luisteren naar een presentatie van b.v. de verkoopmanager.

Ik weet dat ik nog niet heb laten weten HOE je je kunt abonneren. Dit artikel is meer om je te vertellen dát het bestaat. Heb je vragen? Gebruik het "Contact Formulier" in de linker kolom of laat een publiek commentaar achter.

Geen opmerkingen: