Enkele jaren geleden werd er door het bedrijfsleven behoorlijk geklaagd over de regeltjes bij de overheid. De overheid doet nu haar best om deze regeltjes terug te dringen en hoe zit dat bij het bedrijfsleven?.
Wij zijn niet zo lang geleden verhuisd en dan moet je het één en ander regelen. Op dat moment merk je pas goed hoeveel frustrerende regeltjes er bij vele bedrijven zijn.
Hypotheek
Zo hebben we een hypotheek geregeld voor het huis waarin we nu wonen. De post voor de hypotheek werd eerst netjes naar het oude adres gestuurd. Na de officiële overdracht begon eerst de verbouwing en een paar maanden later de verhuizing. Via de website van de hypotheekverstrekker even snel de adreswijziging doorgeven. Dit moet een makkie worden want ze hebben per slot van rekening de hypotheek verstrekt op ons huis, dus de (notarieel bekrachtigde) adresgegevens staan al in het systeem, alleen de datum van de feitelijke verhuizing is van belang..... Dat had je gedacht. Je moet een formulier uit printen, Alle verschillende rekeningnummers (hypotheek, bouwdepot, spaar, lopende, etc.) invullen, de namen van de houders, het oude adres, het nieuwe adres, ondertekenen en een kopie van je paspoort bijvoegen en het geheel in een envelop opsturen naar de hypotheekverstrekker.
ADSL
Vóór de verhuizing besloten om de communicatie leveranciers het zelfde te laten. Bij de KPN word, via het web, de verhuizing (eigenlijk opzegging en nieuwe aansluiting met een nieuw netnummer en abonneenummers) van de ISDN aansluiting geregeld. Voortvarend als we zijn meteen de ADSL verhuizing geregeld. Dit is al heel wat minder high-tech. Er moet weer een formulier worden geprint, ingevuld en daarna ondertekend opgestuurd naar een postbus nummer. Omdat ik nog geen gegevens heb van de KPN over de nieuwe telefoonnummers, laat ik die op het ADSL verhuisformulier tijdelijk blank. Wat denk je, als ik van de KPN de nieuwe telefoonnummers krijg mag ik die niet mondeling of in een email aan de ADSL leverancier doen toekomen. Ik moet weer het formulier op hun website opzoeken en uitprinten, invullen en in een envelop opsturen. Dan twee dagen later weer bellen om te controleren of ze de brief ontvangen hebben en deze verwerkt is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten